רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי אופטיקאי?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי אופטיקאי
לימודי אופטיקה, תפקידם של האופטיקאים הוא לתכנן, למדוד, להתאים עדשות ומסגרות ללקוח על פי מרשם אופטי. הם מסייעים ללקוח בהכנסה, הסרה וטיפול בעדשות מגע, בחירת מסגרת המתאימה ללקוח וכל שירות נלווה לתהליך. אופטיקאים מכינים הזמנות עבודה למעבדה אופטית הכוללות הוראות מדוייקות להכנת העדשות והמסגרות. הם יכולים גם לעצב מסגרות למשקפיים.
משימות נפוצות:
- הכנת מרשמים בשילוב דרישות הראייה, דרישות הלקוחות ומידע רלוונטי אחר.
- מתן המלצה על עדשות ספציפיות, ציפויי עדשות ומסגרות שיתאימו לצרכי הלקוח.
- ווידוא כי העדשות המוכנות תואמות את המרשם והמפרט.
פעילויות נפוצות:
-
הופעה או עבודה ישירה עם הציבור:
הופעה מול ועבור אנשים או התמודדות ישירה (פנים אל פנים) עם אנשים. זה כולל שירות לקוחות במסעדות, בחנויות וקבלת לקוחות או אורחים.
-
קבלת החלטות ופתרון בעיות:
ניתוח מידע והערכת תוצאות לבחירת הפיתרון הטוב ביותר לבעיה.
-
עדכון ושימוש בידע רלוונטי:
להיות מעודכן בחידושים טכנולוגים ויישום הידע החדש בעבודה.
מאפייני אישיות בולטים של אופטיקאי:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
שליטה עצמית:
המקצוע דורש שמירה על קור רוח, שמירה על רגשות, שליטה על כעסים והימנעות מהתנהגות תוקפנית, אפילו במצבים קשים מאוד.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
מכירות ושיווק:
הכרת עקרונות ושיטות להצגה, קידום ומכירה של מוצרים או שירותים. זה כולל אסטרטגיות וטקטיקות שיווק, הדגמת מוצרים, טכניקות מכירה ומערכות בקרת מכירות.
-
מתמטיקה:
ידע בחשבון, אלגברה, גאומטריה, חשבון, סטטיסטיקה ויישומיהם.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
ראייה טווח קצר:
היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
- Microsoft Word
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Intuit QuickBooks
- Specialist Data Solutions OctoPlus
- Point of sale POS software
- OfficeMate Software Solutions OfficeMate
- Insight Software My Vision Express
- HealthLine Systems Eyecom
- First Insight MaximEyes
- EZ-Zone Optizone Enterprise
- EMRlogic Systems ENTERPRISE Visions
- Diversified Ophthalmics Practice Maximus
- Cygnet Infotech Optifocus
- Compulink Eyecare Advantage