רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי אימונולוג וארגולוג?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי אימונולוג וארגולוג
תפקידו של אימונולוג וארגולוג הוא לאבחן, לטפל ולסייע למטופלים במניעת מחלות אלרגיה ותהליכי מחלה הפוגעים במערכת החיסון.
משימות נפוצות:
- אבחון או טיפול במצבים אלרגיים או אימונולוגיים.
- הזמנה או ביצוע בדיקות אבחון כמו טסטים בעור, תבחיני עור, מבחני תגר למזון, בדיקות מעבדה, תבחיני עור לרגישות ועוד.
- מתן הסבר וידע למטופלים לגבי אבחנות, פרגנוזות או טיפולים.
פעילויות נפוצות:
-
סיוע וטיפול באחרים:
מתן סיוע אישי, טיפול רפואי, תמיכה רגשית או טיפול אישי אחר לאחרים. הכוונה לעמיתים בעבודה, לקוחות או מטופלים.
-
עדכון ושימוש בידע רלוונטי:
להיות מעודכן בחידושים טכנולוגים ויישום הידע החדש בעבודה.
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
מאפייני אישיות בולטים של אימונולוג וארגולוג:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
הַכָּרָה:
מקצועות המספקים ערך זה מציעים התקדמות, פוטנציאל למנהיגות ונחשבים לעיתים קרובות ליוקרתיים. הצרכים המתאימים הם קידום, סמכות, הכרה ומעמד חברתי.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
דאגה לאחרים:
המקצוע דורש רגישות לצרכים ורגשותיהם של אחרים וכן להיות מבין ומועיל בעבודה.
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
רפואה ורפואת שיניים:
הכרה והבנה של ידע וטכניקות הדרושות לאבחון וטיפול בפציעות ומחלות. כולל תסמינים, שיטות ואופציות לטיפול, תרופות ואינטראקציות בין תרופות ואמצעי טיפול מונע.
-
ביולוגיה:
הכרת אורגניזמים של צמחים ובעלי חיים, רקמות, תאים. הכוונה לתפקודים, לתלות הדדית, וליחסי הגומלין של זה עם זה והסביבה.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
- Microsoft Excel
- Microsoft Office
- Microsoft Outlook
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Word
- GraphPad Software GraphPad Prism
- GE Healthcare Centricity Practice Solution
- GalacTek ECLIPSE
- FlowJo
- Epic Practice Management
- Email software
- Electronic Medical Records and Electronic Health Records Software IMS for Allergists
- eClinicalWorks Practice Management
- Crowell Systems Medformix
- Cerner PowerWorks Practice Management