רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מומחה מידע בתחום הבריאות?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מומחה מידע בתחום הבריאות
מומחה מידע בתחום הבריאות מיישם את הידע שלו בתחום כדי לסייע בתכנון, פיתוח, שינוי וייעול של מערכות בריאות ממוחשבות. הוא עשוי להדריך את הצוות ולסייע בפתרון בעיות לקידום יישום מערכות אלו.
משימות נפוצות:
- תרגום מידע בנושאי סיעוד בין אחיות ומהנדסי מערכות, אנליסטים או מעצבים באמצעות מודלים מונחים עצמים (OOM) או טכניקות אחרות.
- עיצוב, פיתוח, בדיקה, יישום והערכת פתרונות אינפורמטיקה חדשים או מותאמים, מבני נתונים ומנגנוני תמיכה בהחלטות כדי לתמוך בחולים, באנשי מקצוע בתחום הבריאות, ובאינטראקציות בין מחשבים-אנשים וטכנולוגיה-אנשים בהקשרים של שירותי הבריאות.
- יישום והחלת ידע בתחומי מדעי המחשב, מדעי המידע, סיעוד ותורת האינפורמטיקה על פרקטיקות סיעוד, חינוך, מינהל או מחקר, בשיתוף עם מומחים אחרים בתחום המידע בתחום הבריאות.
פעילויות נפוצות:
-
אינטראקציה עם מחשבים:
שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
-
ניתוח נתונים או מידע:
זיהוי העקרונות הבסיסיים, הסיבות או עובדות מידע על ידי פירוק וניתוח המידע לחלקים.
מאפייני אישיות בולטים של מומחה מידע בתחום הבריאות:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
שיתוף פעולה:
המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
מחשבים ואלקטרוניקה:
ידע במעגלים, מעבדים, שבבים, ציוד אלקטרוני וחומרת מחשב ותוכנה, כולל יישומים ותכנות.
-
חינוך והדרכה:
הכרת עקרונות ושיטות לתכנון ובניית תכניות לימודים והכשרה, הוראה והדרכה ליחידים וקבוצות.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבעה בכתב:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בכתב (טקסט כתוב) כדי שאחרים יבינו.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
כְּתִיבָה:
תקשורת אפקטיבית בכתב בהתאם לצרכי הקהל.
- ESRI ArcGIS software
- Epic Systems
- IBM SPSS Statistics
- JavaScript
- MEDITECH software
- Microsoft Access
- Microsoft Excel
- Microsoft Office
- Microsoft Outlook
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Project
- Microsoft SharePoint
- Microsoft Visio
- Microsoft Word
- Practical extraction and reporting language Perl