רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי טבח במסעדה?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי טבח במסעדה
תפקידו של טבח במסעדה הוא להכין, לבשל ולתבל מנות שונות במוגשות במסעדה כמו מרקים, בשרים, ירקות או קינוחים. הוא רשאי להזמין חומרי גלם, לנהל רשומות וחשבונות, לתמחר מנות בתפריט וכדומה.
משימות נפוצות:
- בדיקה וניקוי אזורי הכנת מזון, כמו ציוד ומשטחי עבודה, או אזורי הגשה, על מנת להבטיח כי המשטחים עומדים בנהלי הסניטריה ובתקנות בריאות.
- הקפדה על טריות המזון והמרכיבים על ידי בדיקת איכות, ניהול נכון של המלאי, וחידוש המוצרים בהתאם.
- ווידוא שהאוכל מאוחסן ומבושל בטמפרטורה הנכונה על ידי ויסות הטמפרטורה של התנורים, הגרילים והצליה.
פעילויות נפוצות:
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
-
ניטור תהליכים, חומרים וסביבה:
ניטור ובחינת מידע מחומרים, אירועים או מהסביבה, כדי לאתר או להעריך בעיות.
מאפייני אישיות בולטים של טבח במסעדה:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
שיתוף פעולה:
המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
ייצור מזון:
ידע בטכניקות ובציוד לשתילה, גידול וקצירת מוצרי מזון (צמחיים ובעלי חיים) לצריכה, כולל טכניקות אחסון / טיפול.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
ראייה טווח קצר:
היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).
-
זיהוי דיבור:
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
ניטור:
ניטור / הערכת ביצועים עצמית, של אנשים אחרים או של ארגונים בכדי לבצע שיפורים או לנקוט בצעדים מתקנים.
-
חשיבה ביקורתית:
שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
- Microsoft Word
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Facebook
- Recipe cost control software
- Point of sale POS restaurant software
- Menu planning software
- Inventory management software
- Food safety labeling systems