רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מדריך טיולים?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מדריך טיולים
תפקידו של מדריך טיולים הוא לתכנן, לארגן ולערוך נסיעות למרחקים ארוכים, סיורים, טיולים ומשלחות ליחידים ולקבוצות.
משימות נפוצות:
- תכנון מסלולי טיולים, תוך יישום ידע על מסלולי נסיעה ואתרי יעד שונים.
- מתן פתרון לבעיות שמתעוררות במהלך המסלול, בשירות או בנושא השהייה והלינה.
- מכירת חבילות תיירות.
פעילויות נפוצות:
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
ביסוס ושמירה על יחסים בין אישיים:
פיתוח קשרי עבודה ושיתופי פעולה פוריים עם אחרים ושמירה על יחסים אלו לאורך זמן.
-
הופעה או עבודה ישירה עם הציבור:
הופעה מול ועבור אנשים או התמודדות ישירה (פנים אל פנים) עם אנשים. זה כולל שירות לקוחות במסעדות, בחנויות וקבלת לקוחות או אורחים.
מאפייני אישיות בולטים של מדריך טיולים:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
עמידות ללחץ:
המקצוע דורש קבלת ביקורת והתמודדות רגועה ויעילה עם מצבי לחץ גבוהים.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
מכירות ושיווק:
הכרת עקרונות ושיטות להצגה, קידום ומכירה של מוצרים או שירותים. זה כולל אסטרטגיות וטקטיקות שיווק, הדגמת מוצרים, טכניקות מכירה ומערכות בקרת מכירות.
-
גֵאוֹגרַפיָה:
הכרה והבנה של עקרונות ושיטות לתיאור מאפייני אלמנטים ומצבים ביבשה, בים ובאוויר, כולל מאפיינים פיזיים, מיקומים, יחסי הגומלין והתפשטות הצומח, החי והאדם.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
זיהוי דיבור:
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
-
בהירות דיבור:
היכולת לדבר בצורה ברורה כדי שאחרים יוכלו להבין אותך.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
מוכוון שירות:
לחפש באופן אקטיבי דרכים לעזור לאנשים.
- Tableau
- Microsoft Word
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Outlook
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Microsoft Access
- Facebook
- Word processing software
- Web browser software
- Travel Agent CMS
- Data visualization software
- Customer information databases
- Global Positioning System GPS software
- Financial accounting software