רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מומחה לצביעה?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מומחה לצביעה
תפקידו של מומחה לצביעה הוא לצבוע ולקשט פריטים כגון רהיטים, זכוכית, כלי אוכל, כלי חרס, תכשיטים, צעצועים, ספרים או עור.
משימות נפוצות:
- יצירת ציפויים, כמו צבע, דיו או לכה, כדי להגן או לקשט משטחי עבודה באמצעות אקדחי ריסוס, עטים או מברשות.
- בדיקת משטחים מוגמרים של חלקים בכדי לוודא התאמה למפרט וטיפול באזורים פגומים.
- ניקוי ותיחזוק כלים וציוד באמצעות ממיסים, מברשות וסמרטוטים.
פעילויות נפוצות:
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
-
זיהוי אובייקטים, פעולות ואירועים:
זיהוי מידע על ידי סיווג, הערכה, זיהוי הבדלים או דמיון, וגילוי שינויים בנסיבות או באירועים.
-
טיפול והעברת חפצים:
שימוש בידיים ובזרועות בשביל לטפל, להתקין, למקם או להעביר חומרים וחפצים.
מאפייני אישיות בולטים של מומחה לצביעה:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
שיתוף פעולה:
המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
-
ייצור ועיבוד:
הכרת חומרי גלם, תהליכי ייצור, בקרת איכות, עלויות וטכניקות אחרות למקסום וייעול תהליכי ייצור והפצה של סחורות.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
ראייה טווח קצר:
היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).
-
יציבות יד וזרוע:
היכולת לשמור על היד והזרוע יציבים תוך כדי הזזת היד או תוך החזקת היד במצב סטטי.
-
יכולת זיהוי צבעים:
היכולת להתאים או לזהות הבדלים בין צבעים, כולל גוונים של צבע ובהירות.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
ניטור:
ניטור / הערכת ביצועים עצמית, של אנשים אחרים או של ארגונים בכדי לבצע שיפורים או לנקוט בצעדים מתקנים.
-
תפיסה חברתית:
להיות מודעים לתגובות של אחרים ולהבין מדוע הם מגיבים כפי שהם מגיבים.
- Adobe Systems Adobe Photoshop
- Adobe Systems Adobe Illustrator
- Data entry software
- Corel WordPerfect Office Suite
- Adobe Systems Adobe FreeHand