הכוונה ייעוץ לימודים
מומחה לתפעול שדות תעופה

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מומחה לתפעול שדות תעופה?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי מומחה לתפעול שדות תעופה

תפקידו של מומחה לתפעול שדות תעופה הוא להקפיד על המראה ונחיתה בטוחה של מטוסים מסחריים וצבאיים. משימותיו כוללות תיאום בין אנשי בקרת התעבורה האווירית לבין אנשי התחזוקה, יישום נהלי בטיחות בשדה התעופה, מעקב ושמירה על רשומות טיסה ויישום ידע בנוגע למזג האוויר.

פעילויות נפוצות:

  • זיהוי אובייקטים, פעולות ואירועים: זיהוי מידע על ידי סיווג, הערכה, זיהוי הבדלים או דמיון, וגילוי שינויים בנסיבות או באירועים.
  • קבלת מידע: קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
  • הערכת מידע לקביעת עמידה בתקנים: שימוש במידע רלוונטי ושיפוט פרטני כדי לקבוע אם אירועים או תהליכים תואמים את החוקים, התקנות או התקנים.
מאפייני אישיות בולטים של מומחה לתפעול שדות תעופה:
יוזמתי: 7.1
מקצוע:
71%
אתה:
0%
מנהלתי: 7.1
מקצוע:
71%
אתה:
0%
ביצועי: 5.2
מקצוע:
52%
אתה:
0%
מחקרי: 5.2
מקצוע:
52%
אתה:
0%
חברתי: 3.3
מקצוע:
33%
אתה:
0%
אמנותי: 1.4
מקצוע:
14%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • תמיכה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
  • עצמאות: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
  • תנאי עבודה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • אמינות: המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
  • תשומת לב לפרטים: המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
  • שיתוף פעולה: המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
- ידע נדרש -

  • תובלה והיסעים: הכרת עקרונות ושיטות להעברת אנשים או סחורות באוויר, ברכבת, בים או בכביש, כולל העלויות והיתרונות היחסיים.
  • ביטחון הציבור וביטחון: ידע בציוד, מדיניות, נהלים ואסטרטגיות רלוונטיות לקידום פעולות אבטחה מקומיות, מדיניות או לאומיות יעילות להגנה על אנשים, נתונים, רכוש ומוסדות..
  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.

- יכולות נדרשות -

  • ביטוי מילולי: היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
  • הבנה בעל פה: היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
  • רגישות לבעיות: היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.

- כישורים נדרשים -

  • שמיעה אקטיבית: מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
  • דיבור: היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
  • חשיבה ביקורתית: שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.

- טכנולוגיות -

  • Microsoft Office
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Access
  • Linux
  • Intuit QuickBooks
  • Data entry software
  • Extensible markup language XML
  • Adobe Systems Adobe Photoshop
  • Microsoft Outlook
  • Microsoft PowerPoint
  • Microsoft SharePoint
  • Microsoft Windows
  • Microsoft Word
  • Oracle software
  • SAP

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?