רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מורה לחינוך מיוחד בחטיבת ביניים?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מורה לחינוך מיוחד בחטיבת ביניים
מורה לחינוך מיוחד בחטיבת ביניים מלמד תלמידים בעלי מוגבלות פיזית, ריגשית ו/או חינוכית בחטיבות ביניים. הלימוד כולל מקצועות ספציפיים, לצד פיתוח כישורי חיים והסתגלות לסביבה. הגדרת תפקיד זו כוללת מורים המתמחים ועובדים עם תלמידים בעלי מוגבלות ראייה או שמיעה, ואלו המלמדים מיומנויות בסיסיות בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית.
משימות נפוצות:
- קביעת ואכיפת כללים להתנהגות ונהלים בקרב התלמידים לשמירה על הסדר.
- שינוי והתאמת תוכנית הלימודים לתלמידים עם צרכים מיוחדים תוך יישום מגוון טכניקות וטכנולוגיות הוראה.
- תיעוד ועדכון רישומי תלמידים כך שיהיו מדויקים ומלאים, והכנת דוחות על הילדים והפעילויות, בהתאם לחוקים, למדיניות או לתקנות מנהליות.
פעילויות נפוצות:
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
-
ביסוס ושמירה על יחסים בין אישיים:
פיתוח קשרי עבודה ושיתופי פעולה פוריים עם אחרים ושמירה על יחסים אלו לאורך זמן.
-
סיוע וטיפול באחרים:
מתן סיוע אישי, טיפול רפואי, תמיכה רגשית או טיפול אישי אחר לאחרים. הכוונה לעמיתים בעבודה, לקוחות או מטופלים.
מאפייני אישיות בולטים של מורה לחינוך מיוחד בחטיבת ביניים:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
תנאי עבודה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
דאגה לאחרים:
המקצוע דורש רגישות לצרכים ורגשותיהם של אחרים וכן להיות מבין ומועיל בעבודה.
-
הסתגלות / גמישות:
המקצוע מחייב להיות פתוח לשינויים (חיוביים או שליליים) ולגיוון ניכר במקום העבודה.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
חינוך והדרכה:
הכרת עקרונות ושיטות לתכנון ובניית תכניות לימודים והכשרה, הוראה והדרכה ליחידים וקבוצות.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
פְּסִיכוֹלוֹגִיָה:
הכרה והבנה של מאפייני התנהגות וביצועים אנושיים, הבדלים אישיים ביכולת, באישיות ובתחומי העניין, למידה ומוטיבציה, שיטות מחקר פסיכולוגיות וכן הערכה וטיפול בהפרעות התנהגותיות.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבעה בכתב:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בכתב (טקסט כתוב) כדי שאחרים יבינו.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
הדרכה:
ללמד אחרים כיצד לעשות משהו.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
- Microsoft Word
- Microsoft SharePoint
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Apple macOS
- Web browser software
- Voice activated software
- Video editing software
- Text to speech software
- Screen reader software
- Screen magnification software
- Hand held spell checkers
- Email software
- Blackboard