רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מורה לחינוך מיוחד לפעוטות?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מורה לחינוך מיוחד לפעוטות
מורה לחינוך מיוחד לפעוטות מלמד מיומנויות לימוד, חברתיות וכישורי חיים תלמידים עם מוגבלות חינוכית, ריגשית ו/או פיזית במוסדות לגיל הרך. הגדרת תפקיד זו כוללת מורים המתמחים ועובדים עם תלמידים בעלי מוגבלות ראייה או שמיעה, ואלו המלמדים מיומנויות בסיסיות בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית.
משימות נפוצות:
- שימוש באסטרטגיות או טכניקות חינוכיות מיוחדות במהלך ההוראה כדי לשפר ולפתח מיומנויות כמו חישה, תפיסה-מוטורית, שפה, קוגניציה או זיכרון.
- לימוד דרך התנהגות מקובלת חברתית, תוך שימוש בטכניקות שונות כמו שינוי התנהגות או חיזוק חיובי.
- שמירה על תקשורת ומערכת יחסים עם ילדים כדי לספק להם נחמה, עידוד או חיזוק חיובי.
פעילויות נפוצות:
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
סיוע וטיפול באחרים:
מתן סיוע אישי, טיפול רפואי, תמיכה רגשית או טיפול אישי אחר לאחרים. הכוונה לעמיתים בעבודה, לקוחות או מטופלים.
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
מאפייני אישיות בולטים של מורה לחינוך מיוחד לפעוטות:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
הסתגלות / גמישות:
המקצוע מחייב להיות פתוח לשינויים (חיוביים או שליליים) ולגיוון ניכר במקום העבודה.
-
שליטה עצמית:
המקצוע דורש שמירה על קור רוח, שמירה על רגשות, שליטה על כעסים והימנעות מהתנהגות תוקפנית, אפילו במצבים קשים מאוד.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
חינוך והדרכה:
הכרת עקרונות ושיטות לתכנון ובניית תכניות לימודים והכשרה, הוראה והדרכה ליחידים וקבוצות.
-
פְּסִיכוֹלוֹגִיָה:
הכרה והבנה של מאפייני התנהגות וביצועים אנושיים, הבדלים אישיים ביכולת, באישיות ובתחומי העניין, למידה ומוטיבציה, שיטות מחקר פסיכולוגיות וכן הערכה וטיפול בהפרעות התנהגותיות.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
חשיבה ביקורתית:
שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
- Microsoft Word
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Outlook
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Word processing software
- Web browser software
- Screen reader software
- Screen magnification software
- Email software
- Drawing software
- Children's educational software
- American Sign Language Browser