רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מטפל בדיבור, קלינאי תקשורת?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מטפל בדיבור, קלינאי תקשורת
תפקידו של מטפל בדיבור או קלינאי תקשורת הוא להעריך ולטפל באנשים עם הפרעות דיבור, שפה, קול והגייה. הוא יכול לבחור מערכות תקשורת חלופיות וללמד את השימוש בהן. חלק מהמטפלים בדיבור או קלינאי תקשורת עורכים גם מחקרים בכל הקשור לבעיות דיבור ושפה.
משימות נפוצות:
- מעקב אחר התקדמות המטופלים ועדכון הטיפולים בהתאם.
- פיתוחו או יישום תוכניות טיפול בבעיות כמו גמגום, התפתחות שפה מאוחרת, הפרעות בליעה, בעיות הגייה, בעיות במיתרי הקול וכדומה, בהתבסס על הערכות והמלצות של רופאים, פסיכולוגים או עובדים סוציאליים.
- כתיבת דוחות ושמירת תיעוד של מידע, כמו רישומי לקוחות, חשבונות חיוב או כל פעילויות קשורה, כולל הערכה ראשונית, טיפול, התקדמות ושחרור מטופלים.
פעילויות נפוצות:
-
פיתוח יעדים ואסטרטגיות:
קביעת יעדים ארוכי טווח וגיבוש אסטרטגיות פעולה להשגתם.
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
עדכון ושימוש בידע רלוונטי:
להיות מעודכן בחידושים טכנולוגים ויישום הידע החדש בעבודה.
מאפייני אישיות בולטים של מטפל בדיבור, קלינאי תקשורת:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
דאגה לאחרים:
המקצוע דורש רגישות לצרכים ורגשותיהם של אחרים וכן להיות מבין ומועיל בעבודה.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
פְּסִיכוֹלוֹגִיָה:
הכרה והבנה של מאפייני התנהגות וביצועים אנושיים, הבדלים אישיים ביכולת, באישיות ובתחומי העניין, למידה ומוטיבציה, שיטות מחקר פסיכולוגיות וכן הערכה וטיפול בהפרעות התנהגותיות.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
זיהוי דיבור:
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
-
בהירות דיבור:
היכולת לדבר בצורה ברורה כדי שאחרים יוכלו להבין אותך.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Microsoft Word
- Micro Video Voice Speech Training System
- Learning Fundamentals Speech Visualization
- Language analysis software
- KayPENTAX Nasometer
- KayPENTAX Multi-Speech
- Email software
- ELR Software eLr Extra Language Resources
- Bungalow Software Aphasia Tutor
- Biofeedback software
- Avaaz Innovations Interactive Voice Analysis System IVANS
- Avaaz Innovations Computerized Speech Research Environment CSRE
- Avaaz Innovations AphasiaMate