רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מטפל סיעודי ביתי?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מטפל סיעודי ביתי
מטפל סיעודי עוקב אחר מצבו הבריאותי של אדם עם מוגבלות או מחלה ונותן מענה לצרכים הקשורים לבריאותו, כמו החלפת תחבושות, חבישת פצעים או מתן תרופות. העבודה מתבצעת בהנחיית צוות סיעודי מורשה. משימות נוספות בהן מטפל סיעודי יכול לסייע הן האכלה, רחצה, שירותים, הכנת ארוחות, ניהול משק בית קל, וכביסה, הכל בהתאם ליכולות המטופל.
משימות נפוצות:
- שמירת תיעוד של טיפול בחולה, מצבו, התקדמותו או בעיות אחרות כדי לדווח ולדון בסוגיות עם הגורם האחראי או הרופא המטפל.
- מתן עזרה למטופלים בכניסה למיטה וביציאה ממנה, קילוח ושטיפה, התנידות עם כסאות גלגלים או בנושאי הלבשה וטיפוח.
- רחיצה ושטיפת חולים.
פעילויות נפוצות:
-
סיוע וטיפול באחרים:
מתן סיוע אישי, טיפול רפואי, תמיכה רגשית או טיפול אישי אחר לאחרים. הכוונה לעמיתים בעבודה, לקוחות או מטופלים.
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
מאפייני אישיות בולטים של מטפל סיעודי ביתי:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
שליטה עצמית:
המקצוע דורש שמירה על קור רוח, שמירה על רגשות, שליטה על כעסים והימנעות מהתנהגות תוקפנית, אפילו במצבים קשים מאוד.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
פְּסִיכוֹלוֹגִיָה:
הכרה והבנה של מאפייני התנהגות וביצועים אנושיים, הבדלים אישיים ביכולת, באישיות ובתחומי העניין, למידה ומוטיבציה, שיטות מחקר פסיכולוגיות וכן הערכה וטיפול בהפרעות התנהגותיות.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
מוכוון שירות:
לחפש באופן אקטיבי דרכים לעזור לאנשים.
-
תפיסה חברתית:
להיות מודעים לתגובות של אחרים ולהבין מדוע הם מגיבים כפי שהם מגיבים.
- SAP software
- Salesforce software
- Python
- Oracle software
- Microsoft Word
- Microsoft Windows
- Microsoft SharePoint
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Outlook
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Microsoft Access
- Linux
- Enterprise resource planning ERP software
- UNIX