רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מנהל אכסניה?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מנהל אכסניה
מנהל אכסניה אחראי על ניהול מקיף של כל האספקטים בארגון או חברה המציעה שירותי אירוח ולינה.
משימות נפוצות:
- מתן מענה לפניות הנוגעות למדיניות ושירותי המלון, ופתרון תלונות של אורחים.
- השתתפות בהחלטות פיננסיות, כמו קביעת תעריפי אירוח, קביעת תוכניות תקציב והקצאת כספים ומשאבים למחלקות השונות.
- התייעצות ושיתוף פעולה עם מנהלים אחרים על מנת להבטיח תיאום בין המחלקות והפעילויות השונות של המלון.
פעילויות נפוצות:
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
-
קבלת החלטות ופתרון בעיות:
ניתוח מידע והערכת תוצאות לבחירת הפיתרון הטוב ביותר לבעיה.
-
הכשרה והוראה של אחרים:
זיהוי הצרכים החינוכיים של אחרים, פיתוח תכניות חינוך, תוכניות הכשרה פורמליות, שיעורים והוראה או הדרכה של אחרים.
מאפייני אישיות בולטים של מנהל אכסניה:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
הַתמָדָה:
מקצוע הדורש התמדה מול מכשולים.
-
יוזמה:
מקצוע הדורש נכונות לקחת על עצמנו אחריות ואתגרים.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
אדמינסטרציה ומנהלה:
הכרת עקרונות עסקיים וניהוליים המעורבים בתכנון אסטרטגי, הקצאת משאבים, ניהול משאבי אנוש, טכניקת מנהיגות, שיטות ייצור ותיאום בין אנשים ומשאבים.
-
כוח אדם ומשאבי אנוש:
הכרת עקרונות ונהלים לגיוס כוח אדם, בחירה, הכשרה, פיצויים והטבות, יחסי עבודה, ומשא ומתן, ומערכות מידע לניהול המשאב האנושי.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבעה בכתב:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בכתב (טקסט כתוב) כדי שאחרים יבינו.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
מוכוון שירות:
לחפש באופן אקטיבי דרכים לעזור לאנשים.
-
תפיסה חברתית:
להיות מודעים לתגובות של אחרים ולהבין מדוע הם מגיבים כפי שהם מגיבים.
- Facebook
- Microsoft Access
- Microsoft Excel
- Microsoft Office
- Microsoft Outlook
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Word
- Oracle JD Edwards EnterpriseOne
- MICROS Systems OPERA Enterprise Solution OES
- M-Tech Hotel Service Optimization System HotSOS
- iRez Systems Rezware XP7
- INN-Client Server Systems ICSS Atrium
- Housekeeping management software
- Hotel management system software
- GraceSoft Easy InnKeeping Suite