רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מנהל מערכות מחשוב ומערכות מידע?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מנהל מערכות מחשוב ומערכות מידע
מנהל מערכות מחשוב ומערכות מידע אחראי על תפעול כל התשתיות וטכנולוגיות המידע בארגון. עליו לנהל בין היתר את התחומים הבאים: עיבוד נתונים אלקטרוני, מערכות מידע, ניתוח מערכות, תקשורת אבטחת מידע, תחנות קצה, שירותי תמיכה ועוד. באחריותו לוודא שהמערכות תקינות, זמינות ופועלות בצורה מלאה, אחרת הארגון לא יוכל לתפקד ולפעול.
משימות נפוצות:
- הכוונה וניהול הפעילות היומיומית של המחלקה, כולל ניתוח סדר ורצף העבודה, קביעת סדרי עדיפויות, הגדרת סטנדרטים וקביעת לוחות זמנים.
- פגישות עם ראשי מחלקות, מנהלים, מפקחים, ספקים ואחרים, בכדי להשיג שיתוף פעולה מתן פתרונות לבעיות.
- סקירת תוכנית פרויקט, בכדי לתכנן ולתאם את המשימות והפעילויות הנדרשות.
פעילויות נפוצות:
-
אינטראקציה עם מחשבים:
שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
-
קבלת החלטות ופתרון בעיות:
ניתוח מידע והערכת תוצאות לבחירת הפיתרון הטוב ביותר לבעיה.
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
מאפייני אישיות בולטים של מנהל מערכות מחשוב ומערכות מידע:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
תנאי עבודה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
הַכָּרָה:
מקצועות המספקים ערך זה מציעים התקדמות, פוטנציאל למנהיגות ונחשבים לעיתים קרובות ליוקרתיים. הצרכים המתאימים הם קידום, סמכות, הכרה ומעמד חברתי.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
מחשבים ואלקטרוניקה:
ידע במעגלים, מעבדים, שבבים, ציוד אלקטרוני וחומרת מחשב ותוכנה, כולל יישומים ותכנות.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
אדמינסטרציה ומנהלה:
הכרת עקרונות עסקיים וניהוליים המעורבים בתכנון אסטרטגי, הקצאת משאבים, ניהול משאבי אנוש, טכניקת מנהיגות, שיטות ייצור ותיאום בין אנשים ומשאבים.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
חשיבה ביקורתית:
שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
- Advanced business application programming ABAP
- Apache HTTP Server
- Apache Hadoop
- Apache Cassandra
- Amazon Web Services AWS software
- Apache Tomcat
- Apache Solr
- Apache Pig
- Apple macOS
- Atlassian JIRA
- Backbone.js
- C#
- C++
- Citrix
- Common business oriented language COBOL