רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מעצב פרחים?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מעצב פרחים
מעצב פרחים חותך, מעצב ומסדר סידורי פרחים יבשים או טריים. הסידורים יכולים להיות למטרות שונות כגון זרי נוי, זרי כלה, זרי יומולדת ועוד.
משימות נפוצות:
- התייעצות עם לקוחות לגבי מחיר, סוג הזר המבוקש, תאריך, שעה ומקום המסירה.
- בחירת צמחים, פרחים ועלים לסידורים. התנסות ביצירה ובשילוב של מגוון פרחים ועלים כדי לפתח רעיונות ויצירות חדשות.
- הזמנה ורכישת פרחים וציוד מסיטונאים ומגדלים.
פעילויות נפוצות:
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
חשיבה יצירתית:
פיתוח, תכנון או יצירת יישומים, רעיונות, מערכות יחסים, מערכות או מוצרים חדשים. כולל גם תרומות אמנותיות.
-
ארגון, תכנון ותעדוף העבודה:
פיתוח יעדים ותוכניות ספציפיים לתעדוף, ארגון וביצוע העבודת.
מאפייני אישיות בולטים של מעצב פרחים:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
ייצור ועיבוד:
הכרת חומרי גלם, תהליכי ייצור, בקרת איכות, עלויות וטכניקות אחרות למקסום וייעול תהליכי ייצור והפצה של סחורות.
-
מכירות ושיווק:
הכרת עקרונות ושיטות להצגה, קידום ומכירה של מוצרים או שירותים. זה כולל אסטרטגיות וטקטיקות שיווק, הדגמת מוצרים, טכניקות מכירה ומערכות בקרת מכירות.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
רְאִיָה:
היכולת לדמיין איך משהו ייראה לאחר שהוא מועבר או כאשר החלקים שלו מועברים או מסודרים מחדש.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
תפיסה חברתית:
להיות מודעים לתגובות של אחרים ולהבין מדוע הם מגיבים כפי שהם מגיבים.
- Microsoft Word
- Microsoft Excel
- Inventory tracking software
- Web browser software
- Transaction accounting software
- Timekeeping software
- Supply ordering software
- Point of sale POS software