רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מעצבת שיער וקוסמטיקאית?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מעצבת שיער וקוסמטיקאית
מעצבת שיער מעניקה שירותי יופי, כגון גזירה, צביעה ועיצוב שיער, ועיסוי וטיפול בקרקפת. היא עשויה לאפר, להתאים פאות, לבצע טיפולי הסרת שיער ולספק שירותי טיפוח שונים כמו מניקור, פדיקור טיפולי פנים וכדומה.
משימות נפוצות:
- שמירה על עמדות עבודה נקיות, ועל כלי עבודה נקיים ומעוקרים.
- חמצון, צביעה מלאה או ביצוע גוונים ללקוחות באמצעות מברשות וחומרים ייעודיים.
- גזירה ועיצוב השיער, או אזורים מסוימים בו, על פי בקשת הלקוחות, תוך התייחסות לסוג השיער ותווי הפנים.
פעילויות נפוצות:
-
הופעה או עבודה ישירה עם הציבור:
הופעה מול ועבור אנשים או התמודדות ישירה (פנים אל פנים) עם אנשים. זה כולל שירות לקוחות במסעדות, בחנויות וקבלת לקוחות או אורחים.
-
מכירה או השפעה על אחרים:
לשכנע אחרים לקנות סחורה או לשנות את דעתם או מעשיהם.
-
ביסוס ושמירה על יחסים בין אישיים:
פיתוח קשרי עבודה ושיתופי פעולה פוריים עם אחרים ושמירה על יחסים אלו לאורך זמן.
מאפייני אישיות בולטים של מעצבת שיער וקוסמטיקאית:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
שליטה עצמית:
המקצוע דורש שמירה על קור רוח, שמירה על רגשות, שליטה על כעסים והימנעות מהתנהגות תוקפנית, אפילו במצבים קשים מאוד.
-
שיתוף פעולה:
המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
מכירות ושיווק:
הכרת עקרונות ושיטות להצגה, קידום ומכירה של מוצרים או שירותים. זה כולל אסטרטגיות וטקטיקות שיווק, הדגמת מוצרים, טכניקות מכירה ומערכות בקרת מכירות.
-
אדמינסטרציה ומנהלה:
הכרת עקרונות עסקיים וניהוליים המעורבים בתכנון אסטרטגי, הקצאת משאבים, ניהול משאבי אנוש, טכניקת מנהיגות, שיטות ייצור ותיאום בין אנשים ומשאבים.
-
ראייה טווח קצר:
היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).
-
יציבות יד וזרוע:
היכולת לשמור על היד והזרוע יציבים תוך כדי הזזת היד או תוך החזקת היד במצב סטטי.
-
מיומנות של היד:
היכולת להזיז במהירות את כף היד, את כל היד, או את שתי הידיים, לתפעל או להרכיב חפצים.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
מוכוון שירות:
לחפש באופן אקטיבי דרכים לעזור לאנשים.
- Microsoft Word
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Intuit QuickBooks
- Facebook
- YouTube
- Sale processing software
- Customer information databases
- Appointment scheduling software