רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מפעיל יחידות שירות, נפט, גז וכרייה?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מפעיל יחידות שירות, נפט, גז וכרייה
תפקידו של מפעיל יחידות שירות, נפט, גז וכרייה הוא להפעיל ציוד במטרה להגביר את זרימת השמן מבארות ייצור או להסיר צינור תקוע, מעטפת, כלים או מכשולים אחרים המפריעים לקידוח. הגדרת התפקיד כוללת טכנאי כלי דיג.
משימות נפוצות:
- ביצוע בדיקות בטיחות ותחזוקת ציוד וכלים.
- הפעלת פקדים שמרימים דרייקים או מתקנים פילוס.
- האזנה למנועים, שרשראות סיבוביות או ציוד אחר כדי לאתר פעולות לקויות או תנאי סביבה יוצאי דופן.
פעילויות נפוצות:
-
בקרת מכונות ותהליכים:
שימוש במנגנוני בקרה או בפעילות גופנית ישירה להפעלת מכונות או תהליכים (לא כולל מחשבים או כלי רכב).
-
בדיקת ציוד, מבנים או חומר:
בדיקת ציוד, מבנים או חומרים לזיהוי הגורם לטעויות, בעיות או ליקויים אחרים.
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
מאפייני אישיות בולטים של מפעיל יחידות שירות, נפט, גז וכרייה:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
יוזמה:
מקצוע הדורש נכונות לקחת על עצמנו אחריות ואתגרים.
-
מַנהִיגוּת:
מקצוע הדורש נכונות להוביל, לקחת אחריות, להשמיע דעות ולתת הכוונה.
-
מכניקה:
הכרת מכונות וכלים, כולל עיצוביהם, השימושים בהם, תיקונם ותחזוקתם.
-
מתמטיקה:
ידע בחשבון, אלגברה, גאומטריה, חשבון, סטטיסטיקה ויישומיהם.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
יציבות יד וזרוע:
היכולת לשמור על היד והזרוע יציבים תוך כדי הזזת היד או תוך החזקת היד במצב סטטי.
-
דיוק שליטה:
היכולת להתאים במהירות ובחזרתיות את הפקדים של מכונה או רכב למיקומים מדויקים.
-
ניטור תפעולי:
צפייה במדדים, חוגות או מחוונים כדי לוודא שמכונות עובדת כראוי.
-
תפעול ובקרה:
בקרת פעולות של ציוד או מערכות.
-
חשיבה ביקורתית:
שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
- Supervisory control and data acquisition SCADA software
- SAP software
- Microsoft Word
- Microsoft SharePoint
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Time and attendance software
- Inventory tracking software
- Data logger software
- Computerized maintenance management system CMMS