רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מרצה למדעי יערות ושימור?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מרצה למדעי יערות ושימור
מרצה למדעי יערות ושימור מלמד ומעביר קורסים הקשורים לתחום מדעי היערות והשימור. הגדרת התפקיד כוללת גם מרצים שעוסקים בעיקר בהוראה וגם אלה שעושים שילוב של הוראה ומחקר.
משימות נפוצות:
- הכנת חומרי הקורס, כמו תכנית לימוד וסילבוס, רשימות קריאה, עבודות, שיעורי בית וכדומה.
- הכנה והעברת הרצאות לסטודנטים לתואר ראשון או לתארים מתקדמים בנושאים, כמו מדיניות משאבי יערות, פתולוגיות של יערות ומיפוי.
- דירוג והערכת עבודות, מטלות ומשימות של התלמידים בכיתה.
פעילויות נפוצות:
-
עדכון ושימוש בידע רלוונטי:
להיות מעודכן בחידושים טכנולוגים ויישום הידע החדש בעבודה.
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
פירוש מידע לאחרים:
תרגום המידע או מתן הסבר לגבי משמעותו וכיצד ניתן להשתמש בו.
מאפייני אישיות בולטים של מרצה למדעי יערות ושימור:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
תנאי עבודה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
הישג / מאמץ:
המקצוע דורש קביעה ושמירה על הישגים מאתגרים מבחינה אישית ויצירת מאמץ לצורך השגת התמחות ושליטה במשימות העתידיות.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
יוזמה:
מקצוע הדורש נכונות לקחת על עצמנו אחריות ואתגרים.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
חינוך והדרכה:
הכרת עקרונות ושיטות לתכנון ובניית תכניות לימודים והכשרה, הוראה והדרכה ליחידים וקבוצות.
-
מתמטיקה:
ידע בחשבון, אלגברה, גאומטריה, חשבון, סטטיסטיקה ויישומיהם.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
הדרכה:
ללמד אחרים כיצד לעשות משהו.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
-
כְּתִיבָה:
תקשורת אפקטיבית בכתב בהתאם לצרכי הקהל.
- Data entry software
- Google Docs
- Geographic information system GIS software
- ESRI ArcGIS software
- Microsoft Excel
- Microsoft Office
- Microsoft Outlook
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Word
- Leica Geosystems ERDAS IMAGINE software
- Learning management system LMS
- iParadigms Turnitin
- Image scanning software
- Email software
- DOC Cop