רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מתקין ומתקן מעליות ומדרגות נעות?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מתקין ומתקן מעליות ומדרגות נעות
תפקידו של מתקין או מתקן מעליות ומדרגות נעות הוא להרכיב, להתקין, לתקן או לתחזק מעליות הובלה, מעליות נוסעים חשמליות או הידראוליות, דרגנועים וכדומה.
משימות נפוצות:
- הרכבה, התקנה, תיקון ותחזוק מעליות, מדרגות נעות, מדרכות נעות וכדומה באמצעות כלים ידניים וכלי חשמל.
- בדיקת ציוד שהותקן לאחרונה כדי לוודא שהוא עומד במפרטים ובתקנות. למשל עצירה בקומה למשך זמן מוגדר.
- איתור תקלות בבלמים, במנועים, במתגים ובמערכות איתות ובקרה, באמצעות ציוד בדיקה.
פעילויות נפוצות:
-
תיקון ותחזוקת ציוד מכני:
תיקון, כוונון ובדיקה של מכונות, מכשירים, חלקים נעים וציוד הפועל בעיקר על בסיס עקרונות מכניים (לא אלקטרוני).
-
תיקון ותחזוקה של ציוד אלקטרוני:
תיקון, כיול, ויסות, כיוונון עדין או בדיקת מכונות, מכשירים וציוד הפועל בעיקר על בסיס עקרונות חשמל או אלקטרוניקה (לא מכני).
-
קבלת החלטות ופתרון בעיות:
ניתוח מידע והערכת תוצאות לבחירת הפיתרון הטוב ביותר לבעיה.
מאפייני אישיות בולטים של מתקין ומתקן מעליות ומדרגות נעות:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
תנאי עבודה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
חשיבה אנליטית:
המקצוע דורש ניתוח מידע ושימוש בהיגיון כדי לטפל בבעיות.
-
מכניקה:
הכרת מכונות וכלים, כולל עיצוביהם, השימושים בהם, תיקונם ותחזוקתם.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
בנייה:
הכרת חומרים, שיטות וכלים הכרוכים בבנייה או בתיקון בתים, מבנים או מבנים אחרים כגון כבישים מהירים וכבישים.
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
דֵּדוּקְְצְיָה:
היכולת ליישם כללים כלליים על בעיות ספציפיות כדי לייצר תשובות הגיוניות.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
תיקון:
תיקון מכונות או מערכות באמצעות הכלים הדרושים.
-
פתרון תקלות:
קביעת סיבות לשגיאות הפעלה וקבלת החלטות מה יש לעשות בנדון.
-
תחזוקת ציוד:
ביצוע תחזוקה שוטפת על הציוד וקביעה מתי ובאיזה סוג תחזוקה יש צורך.
- Microsoft Word
- Microsoft Outlook
- Microsoft Excel
- WORLD Electronics Freedomware
- Troubleshooting software
- Scheduling software
- Elevator Controls INTERACT
- Computerized maintenance management system CMMS