רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי נהג אמבולנס?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי נהג אמבולנס
תפקידו של נהג אמבולנס הוא להוביל ולהסיע חולים ופצועים למוסד רפואי. ייתכן והוא ידרש לסייע לפרמדיקים במשימות שונות אשר לא דורשות הכשרה רפואית.
פעילויות נפוצות:
-
סיוע וטיפול באחרים:
מתן סיוע אישי, טיפול רפואי, תמיכה רגשית או טיפול אישי אחר לאחרים. הכוונה לעמיתים בעבודה, לקוחות או מטופלים.
-
הפעלת כלי רכב, מכשירים ממוכנים או ציוד:
ריצה, תמרון, ניווט או נהיגה ברכבים או בציוד ממוכן, כגון מלגזות, רכבי נוסעים, מטוסים או כלי שיט.
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
מאפייני אישיות בולטים של נהג אמבולנס:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
דאגה לאחרים:
המקצוע דורש רגישות לצרכים ורגשותיהם של אחרים וכן להיות מבין ומועיל בעבודה.
-
שליטה עצמית:
המקצוע דורש שמירה על קור רוח, שמירה על רגשות, שליטה על כעסים והימנעות מהתנהגות תוקפנית, אפילו במצבים קשים מאוד.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
ביטחון הציבור וביטחון:
ידע בציוד, מדיניות, נהלים ואסטרטגיות רלוונטיות לקידום פעולות אבטחה מקומיות, מדיניות או לאומיות יעילות להגנה על אנשים, נתונים, רכוש ומוסדות..
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
חשיבה ביקורתית:
שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
-
מוכוון שירות:
לחפש באופן אקטיבי דרכים לעזור לאנשים.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
- Microsoft Word
- Microsoft Outlook
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Word processing software
- Spreadsheet software
- Mapping software
- Computer aided dispatch software