רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי נציג מוקד חירום (משטרה, מד"א, כיבוי אש וכדומה)?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי נציג מוקד חירום (משטרה, מד"א, כיבוי אש וכדומה)
תפקידו של נציג מוקד חירום הוא להפעיל מערכות תקשורת טלפוניות, רדיו או מערכות אחרות כדי לקבל ולהעביר בקשות לסיוע חירום. הוא מקבל דיווחים מהציבור על פשעים, הפרות סדר, שריפות ומקרי חירום רפואיים או משטרתיים. נציג מוקד חירום עשוי לתאם ולספק מידע לאנשי אכיפת החוק בכדי לוודא תגובות חירום המתאימות למקרה. לצורך זה, הוא גם רשאי לגשת למאגרי מידע רגישים ולמקורות מידע אחרים לפי הצורך. הוא יכול לספק הוראות נוספות למתקשרים המתבססות על ידע והסמכה בהליכי אכיפת החוק, השריפה או הרפואה החירום.
משימות נפוצות:
- תשאול מתקשרים בכדי לקבוע את מיקומם, אופי הבעיות שלהם וסוג התגובה הנדרשת.
- קביעת דרישות תגובה וסדרי עדיפויות יחסיים של מצבים והפניית יחידות בהתאם לנהלים שנקבעו.
- הקלטת פרטי שיחות, שידורים והודעות.
פעילויות נפוצות:
-
אינטראקציה עם מחשבים:
שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
-
תקשורת עם אנשים מחוץ לארגון:
תקשורת עם אנשים מחוץ לארגון, ייצוג הארגון ללקוחות, הציבור, הממשלה ומקורות חיצוניים אחרים. ניתן להחליף מידע זה באופן אישי, בכתב, באמצעות טלפון או דואר אלקטרוני.
-
תיעוד / הקלטת מידע:
הזנה, תמלול, הקלטה, אחסון או שמירה על מידע בכתב או בצורה אלקטרונית.
מאפייני אישיות בולטים של נציג מוקד חירום (משטרה, מד"א, כיבוי אש וכדומה):
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
עמידות ללחץ:
המקצוע דורש קבלת ביקורת והתמודדות רגועה ויעילה עם מצבי לחץ גבוהים.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
ביטחון הציבור וביטחון:
ידע בציוד, מדיניות, נהלים ואסטרטגיות רלוונטיות לקידום פעולות אבטחה מקומיות, מדיניות או לאומיות יעילות להגנה על אנשים, נתונים, רכוש ומוסדות..
-
טלקומוניקציה:
ידע בהעברה, שידור, מיתוג, בקרה ותפעול של מערכות טלקומוניקציה.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
זיהוי דיבור:
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
תפיסה חברתית:
להיות מודעים לתגובות של אחרים ולהבין מדוע הם מגיבים כפי שהם מגיבים.
- Microsoft Word
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Web browser software
- Spillman Technologies Spillman Computer-Aided Dispatch
- National Law Enforcement Telecommunications System NLETS
- National Crime Information Center NCIC database
- Law enforcement information databases
- Corel WordPerfect Office Suite
- Computer aided dispatch software
- 911 system information databases