רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי נציג שירות לקוחות?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי נציג שירות לקוחות
נציג שירות לקוחות נמצא באינטראקציה עם לקוחות בכדי לספק מידע בסיסי, או תגובה אחרות לפניות אודות מוצרים ושירותים, וכן מטפל ופותר תלונות שהגיעו אליו. הגדרת התפקיד לא כוללת אנשים שתפקידם הוא בעיקר התקנה, מכירה, תיקון ותמיכה טכנית.
משימות נפוצות:
- פניה ללקוחות בטלפון או באופן אישי בכדי לספק מידע אודות מוצרים ושירותים, לקבל או להזין הזמנות, לבטל חשבונות או לקבל פרטים על תלונות.
- ווידוא כי נעשו שינויים המתאימים לפתרון בעיות של לקוחות.
- שמירת תיעוד של אינטראקציות או עסקאות עם לקוחות, רישום פרטי פניות, תלונות, הערות, וכן פעולות שבוצעו.
פעילויות נפוצות:
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
אינטראקציה עם מחשבים:
שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
-
תקשורת עם אנשים מחוץ לארגון:
תקשורת עם אנשים מחוץ לארגון, ייצוג הארגון ללקוחות, הציבור, הממשלה ומקורות חיצוניים אחרים. ניתן להחליף מידע זה באופן אישי, בכתב, באמצעות טלפון או דואר אלקטרוני.
מאפייני אישיות בולטים של נציג שירות לקוחות:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
שיתוף פעולה:
המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
מנהלה:
הכרת נהלים ומערכות ניהוליות ופקידותיות כגון עיבוד תמלילים, ניהול קבצים ורשומות, תמלול, תכנון טפסים ונהלים וצרכים נוספים של משרד.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
בהירות דיבור:
היכולת לדבר בצורה ברורה כדי שאחרים יוכלו להבין אותך.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
מוכוון שירות:
לחפש באופן אקטיבי דרכים לעזור לאנשים.
- Apple macOS
- ADP Workforce Now
- Adobe Systems Adobe Photoshop
- Adobe Systems Adobe Illustrator
- Adobe Systems Adobe Creative Cloud
- Adobe Systems Adobe Acrobat
- Citrix
- Data entry software
- Facebook
- Google Docs
- Google Drive
- Healthcare common procedure coding system HCPCS
- IBM Cognos Impromptu
- IBM Notes
- Intuit QuickBooks