רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי סוחר עצים?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי סוחר עצים
תפקידו של סוחר עצים הוא לדרג, להעריך ולסחור בעצים כולל בולי עץ, שבבים טחונים וכדומה.
משימות נפוצות:
- הערכת מאפייני בולי עצים וקביעת ציונים לפי קריטריונים קבועים.
- תיעוד נתונים על עצים בודדים או כמות של עצים בספרים או במסופי איסוף ידניים.
- מדידת בולי עץ או משקלים של שבבים לחישוב נפח, משקל, מידות וערך סחיר באמצעות מכשירי מדידה וטבלאות המרה.
פעילויות נפוצות:
-
היכולת לשפוט את האיכויות של חפצים שירותים או אנשים:
הערכת הערך, החשיבות או האיכות של חפצים או אנשים.
-
תיעוד / הקלטת מידע:
הזנה, תמלול, הקלטה, אחסון או שמירה על מידע בכתב או בצורה אלקטרונית.
-
הערכת מאפיינים הניתנים לכימות במוצרים, אירועים או מידע:
הערכת גדלים, מרחקים וכמויות או קביעת זמן ועלויות של משאבים או חומרים הדרושים לביצוע משימות עבודה.
מאפייני אישיות בולטים של סוחר עצים:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
תנאי עבודה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
ייצור ועיבוד:
הכרת חומרי גלם, תהליכי ייצור, בקרת איכות, עלויות וטכניקות אחרות למקסום וייעול תהליכי ייצור והפצה של סחורות.
-
מתמטיקה:
ידע בחשבון, אלגברה, גאומטריה, חשבון, סטטיסטיקה ויישומיהם.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
ראייה טווח קצר:
היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
חשיבה ביקורתית:
שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
- Microsoft Word
- Microsoft Excel
- Atterbury Consultants SuperACE/FLIPS