רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי עוזר לעובד סוציאלי ומשאבי אנוש?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי עוזר לעובד סוציאלי ומשאבי אנוש
תפקידו של עוזר לעובד סוציאלי ומשאבי אנוש הוא לסייע ללקוחות במתן שירותים שונים במגוון רחב של תחומים, כגון פסיכולוגיה, שיקום או עבודה סוציאלית, כולל תמיכה למשפחות. הוא יכול לסייע ללקוחות בזמינות קבלת שירותים חברתיים וקהילתיים, עשוי לסייע לעובדים סוציאליים בפיתוח, ארגון וניהול תוכניות שונות למניעה ופתרון בעיות הקשורות לשימוש בסמים, יחסי אנוש, שיקום או כל טיפול אחר.
משימות נפוצות:
- הערכת יכולותיהם הקוגניטיביות של מטופלים כולל הצרכים הפיזיים והרגשיים שלהם כדי לקבוע שיחות ומפגשי התערבויות מתאימים.
- פיתוח ויישום תוכניות לניהול התנהגות וטיפול מטופלים.
- תיעוד רשומות והכנת דוחות לבעלים או להנהלה בנוגע לביקורים אצל מטופלים.
פעילויות נפוצות:
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
-
תיעוד / הקלטת מידע:
הזנה, תמלול, הקלטה, אחסון או שמירה על מידע בכתב או בצורה אלקטרונית.
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
מאפייני אישיות בולטים של עוזר לעובד סוציאלי ומשאבי אנוש:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
שיתוף פעולה:
המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
פְּסִיכוֹלוֹגִיָה:
הכרה והבנה של מאפייני התנהגות וביצועים אנושיים, הבדלים אישיים ביכולת, באישיות ובתחומי העניין, למידה ומוטיבציה, שיטות מחקר פסיכולוגיות וכן הערכה וטיפול בהפרעות התנהגותיות.
-
טיפול וייעוץ:
הכרת עקרונות, שיטות ונהלים לאבחון, טיפול ושיקום אספקטים שונים בתפקוד יום יומי, כולל ייעוץ והכוונה בנושאי קרירה.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבעה בכתב:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בכתב (טקסט כתוב) כדי שאחרים יבינו.
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
תפיסה חברתית:
להיות מודעים לתגובות של אחרים ולהבין מדוע הם מגיבים כפי שהם מגיבים.
- Microsoft Word
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Outlook
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Microsoft Access
- MEDITECH software
- Word processing software
- Web browser software
- PointClickCare HER
- Nuance Dragon NaturallySpeaking
- Electronic medical record EMR software
- Database software