רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי עורך?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי עורך
תפקידו של עורך הוא לתכנן, לתאם ולערוך תוכן מסוגים שונים לקראת פרסום. הוא מבצע סקירות ומציע המלצות לשיפור הטקסט כטיוטות לפני פרסום.
משימות נפוצות:
- קריאת העתק וביצוע הגהה כדי לאתר ולתקן שגיאות באיות, בפיסוק ובתחביר.
- אימות עובדות, תאריכים ונתונים באמצעות שימוש במקורות שונים.
- קריאה, הערכת ועריכת כתבי יד או חומרים אחרים שהוגשו לפרסום, והתייעצות עם המחברים בנוגע לשינויים בתוכן, בסגנון, בארגון וכדומה.
פעילויות נפוצות:
-
אינטראקציה עם מחשבים:
שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
מאפייני אישיות בולטים של עורך:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
-
הַכָּרָה:
מקצועות המספקים ערך זה מציעים התקדמות, פוטנציאל למנהיגות ונחשבים לעיתים קרובות ליוקרתיים. הצרכים המתאימים הם קידום, סמכות, הכרה ומעמד חברתי.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
שיתוף פעולה:
המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
תקשורת ומדיה:
הכרת טכניקות ושיטות להפקה והפצה של מסרים במדיה ובתקשורת. כולל דרכים חלופיות להעברת מסרים באמצעי מדיה שונים כמו מדיה כתובה, בעל פה וומדיה חזותית..
-
אדמינסטרציה ומנהלה:
הכרת עקרונות עסקיים וניהוליים המעורבים בתכנון אסטרטגי, הקצאת משאבים, ניהול משאבי אנוש, טכניקת מנהיגות, שיטות ייצור ותיאום בין אנשים ומשאבים.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
הבעה בכתב:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בכתב (טקסט כתוב) כדי שאחרים יבינו.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
-
כְּתִיבָה:
תקשורת אפקטיבית בכתב בהתאם לצרכי הקהל.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
- Adobe Systems Adobe AfterEffects
- Adobe Systems Adobe Acrobat
- Adobe Systems Adobe Creative Cloud
- Adobe Systems Adobe Illustrator
- Apple macOS
- Adobe Systems Adobe Photoshop
- Adobe Systems Adobe InDesign
- Cascading Style Sheets CSS
- Drupal
- Extensible markup language XML
- Facebook
- Google Analytics
- Google Docs
- Google Drive
- Hypertext markup language HTML