רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי עורך דין?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי עורך דין
תפקידו של עורך דין הוא לייצג לקוחות בהתדיינות פלילית ואזרחית, או בהליכים משפטיים אחרים כמו עריכת מסמכים משפטיים, ניהול או ייעוץ ללקוחות בנושא עסקאות משפטיות. עורכי דין עשויים להתמחות בתחום ספציפי או שהם עשויים לעסוק באופן נרחב במספר תחומי עניין.
משימות נפוצות:
- ניתוח התוצאות האפשריות של תיקים, תוך שימוש בידע משפטי ותקדימים משפטיים.
- ייעוץ ללקוחות בנוגע לעסקאות, תביעות אחריות, כדאיות של תביעה או הגנה או זכויות וחובות משפטיות.
- הגשת כתבי תביעה או הגנה, הגשת בקשות ועסקאות טיעון, פגישות עם שופטים ותשאול עדים במהלך משפט.
פעילויות נפוצות:
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
קבלת החלטות ופתרון בעיות:
ניתוח מידע והערכת תוצאות לבחירת הפיתרון הטוב ביותר לבעיה.
-
הערכת מידע לקביעת עמידה בתקנים:
שימוש במידע רלוונטי ושיפוט פרטני כדי לקבוע אם אירועים או תהליכים תואמים את החוקים, התקנות או התקנים.
מאפייני אישיות בולטים של עורך דין:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
הַכָּרָה:
מקצועות המספקים ערך זה מציעים התקדמות, פוטנציאל למנהיגות ונחשבים לעיתים קרובות ליוקרתיים. הצרכים המתאימים הם קידום, סמכות, הכרה ומעמד חברתי.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
-
תנאי עבודה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
חשיבה אנליטית:
המקצוע דורש ניתוח מידע ושימוש בהיגיון כדי לטפל בבעיות.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
משפט וממשל:
הכרת חוקים, נהלים משפטיים, הליכי משפט, תקדימים, תקנות ממשלתיות, צוים, כללים ותהליכים מדיניים ודמוקרטים.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
- Adobe Systems Adobe Acrobat
- ERP software
- Google Analytics
- Microsoft Access
- Microsoft Dynamics
- Microsoft Excel
- Microsoft Office
- Microsoft Outlook
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Project
- Microsoft Word
- SAP
- ADERANT Expert Matter Center
- ADC Legal Systems Perfect Practice
- Abacus Data Systems AbacusLaw