רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי פקח תחבורה?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי פקח תחבורה
תפקידו של פקח תחבורה הוא לבדוק ולוודא שמתבצעת הובלה בטוחה של מטענים או אנשים. הגדרת התפקיד כוללת גם פקחי תחבורה ברכבת, פקחי משא ועוד.
משימות נפוצות:
- חישוב משקלי ברוטו ונטו, לצורך נתונים כמו יכולת של קיבולת ואחזקה, נפחי דלק ומים מאוחסנים, משקלי מטען וגורמי יציבות בכלי שיט, באמצעות נוסחאות מתמטיות.
- מדידה של יכולת האחזקה ועומקי הדלק והמים במיכלים באמצעות אנכי קול ואמצעי מדידה.
- בדיקת ויזואלית של המטען כדי לאתר נזק בעת ההגעה או השחרור שלו.
פעילויות נפוצות:
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
זיהוי אובייקטים, פעולות ואירועים:
זיהוי מידע על ידי סיווג, הערכה, זיהוי הבדלים או דמיון, וגילוי שינויים בנסיבות או באירועים.
-
הערכת מידע לקביעת עמידה בתקנים:
שימוש במידע רלוונטי ושיפוט פרטני כדי לקבוע אם אירועים או תהליכים תואמים את החוקים, התקנות או התקנים.
מאפייני אישיות בולטים של פקח תחבורה:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
תנאי עבודה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
תובלה והיסעים:
הכרת עקרונות ושיטות להעברת אנשים או סחורות באוויר, ברכבת, בים או בכביש, כולל העלויות והיתרונות היחסיים.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
- Microsoft Word
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Data entry software
- Adobe Systems Adobe Acrobat
- Web browser software
- Email software