הכוונה ייעוץ לימודים
פקיד ספריה

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי פקיד ספריה?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי פקיד ספריה

תפקידו של פקיד ספריה לאסוף רשומות, למיין ולהנפיק חומרים שהתקבלו לספריה כגון ספרים, מדיה אלקטרונית, תמונות, כרטיסים, שקופיות ומיקרופילם. עליו לסדר את החומרים השונים באזורי ההשאלה על פי הסדר הנהוג במדפים (לפי מספר זיהוי וכותרת). כמו כן, פקיד ספריה רושם את הלקוחות כדי לאפשר להם להשאיל ספרים, כתבי עת וחומרי ספרייה אחרים.

משימות נפוצות:

  • מיון ספרים, פרסומים ופריטים אחרים לפי הנוהל שנקבע, והחזרתם למדפים, לתיקים או לאזורי אחסון ייעודיים אחרים.
  • פתיחה וסגירת ספרייה בשעות מוגדרות, ואבטחת ציוד הספרייה (כמו מחשבים וציוד אורקולי).
  • איתור חומרים מהספריה ללקוחות, כולל ספרים, כתבי עת, קלטות קלטת, כרכי ברייל ותמונות.

פעילויות נפוצות:

  • אינטראקציה עם מחשבים: שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
  • קבלת מידע: קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
  • ביסוס ושמירה על יחסים בין אישיים: פיתוח קשרי עבודה ושיתופי פעולה פוריים עם אחרים ושמירה על יחסים אלו לאורך זמן.
מאפייני אישיות בולטים של פקיד ספריה:
מנהלתי: 10
מקצוע:
100%
אתה:
0%
ביצועי: 7.6
מקצוע:
76%
אתה:
0%
חברתי: 5.7
מקצוע:
57%
אתה:
0%
יוזמתי: 3.8
מקצוע:
38%
אתה:
0%
מחקרי: 2.4
מקצוע:
24%
אתה:
0%
אמנותי: 1.4
מקצוע:
14%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • יחסים: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
  • תמיכה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
  • הֶשֵׂגיות: מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • שיתוף פעולה: המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
  • אמינות: המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
  • יושרה: המקצוע דורש כנות ואתיקה.
- ידע נדרש -

  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
  • מנהלה: הכרת נהלים ומערכות ניהוליות ופקידותיות כגון עיבוד תמלילים, ניהול קבצים ורשומות, תמלול, תכנון טפסים ונהלים וצרכים נוספים של משרד.
  • שפה אנגלית: הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.

- יכולות נדרשות -

  • הבנה בכתב: היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
  • ביטוי מילולי: היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
  • סידור מידע: היכולת לסדר דברים, פעולות או תבניות מסוימיות על פי כלל או מערך חוקים ספציפי (למשל, דפוסי מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).

- כישורים נדרשים -

  • מוכוון שירות: לחפש באופן אקטיבי דרכים לעזור לאנשים.
  • הבנת הנקרא: הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
  • שמיעה אקטיבית: מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.

- טכנולוגיות -

  • Adobe Systems Adobe Photoshop
  • Adobe Systems Adobe Acrobat
  • C++
  • Microsoft PowerPoint
  • Microsoft Office
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Access
  • Microsoft Word
  • Microsoft Publisher
  • ResourceMate Plus
  • Recordkeeping software
  • Online Computer Library Center OCLC databases
  • Online Computer Library Center OCLC
  • Database software
  • Cataloging software

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?