רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי פקיד ציות?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי פקיד ציות
פקיד ציות אחראי על בחינה וחקירה של הזכאות לחוזים, רישיונות והיתרים בהתאם לחוקים והתקנות המסדירים את הנושא הספציפי. כמו כן, הוא רשאי לבצע בדיקות ופעולות שונות לאכיפה של התקנות.
משימות נפוצות:
- זיהוי בעיות ציות הדורשות מעקב או בדיקה.
- מעקב ושמירה על מידע עדכני בנוגע לשינויים בענף, מגמות או שיטות עבודה מומלצות.
- מתן עזרה למבקרים פנימיים או חיצוניים בביצוע ביקורות בנושא ציות.
פעילויות נפוצות:
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
הערכת מידע לקביעת עמידה בתקנים:
שימוש במידע רלוונטי ושיפוט פרטני כדי לקבוע אם אירועים או תהליכים תואמים את החוקים, התקנות או התקנים.
-
תיעוד / הקלטת מידע:
הזנה, תמלול, הקלטה, אחסון או שמירה על מידע בכתב או בצורה אלקטרונית.
מאפייני אישיות בולטים של פקיד ציות:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
עצמאות:
המקצוע דורש לפתח דרכי פעולה אישים ולעבוד באופן עצמאי ללא פיקוח או עם פיקוח מועט. אין תלות בגורם אחר לשם ביצוע המשימות.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
משפט וממשל:
הכרת חוקים, נהלים משפטיים, הליכי משפט, תקדימים, תקנות ממשלתיות, צוים, כללים ותהליכים מדיניים ודמוקרטים.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
- Microsoft Word
- Microsoft Windows
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Outlook
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Microsoft Access
- Traffic record databases
- Safety Status Measurement System SafeStat
- National Driver Register NDR
- Driving simulators
- Document scanning software
- Digital imaging system software
- Database software
- Computer-assisted testing software