רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי צלם?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי צלם
צלם מתעד אנשים, נופים, סחורה או כל נושא באמצעות מצלמות דיגיטליות או מצלמות מסוג אחר. הוא יכול להשתמש בציוד תאורה כדי לשפר את מראה האובייקט המצולם, ובתוכנות עריכה כדי לייצר תמונות והדפסים מוגמרים. הגדרת התפקיד כוללת גם צלמים מדעיים, צלמי אוויר וצלמי עיתונאים.
משימות נפוצות:
- שימוש במצלמות מסורתיות או דיגיטליות, יחד עם מגוון ציוד, כמו חצובות, פילטרים ותוספי פלאש.
- קביעה והחלטה על תמונה רצויה והרכבה, תוך בחירה והתאמת נושאים, ציוד ותאורה בכדי להשיג אפקטים רצויים.
- התאמת צמצמים, מהירות תריס ומיקוד המצלמה על פי שילוב של גורמים, כמו תאורה, עומק השדה, תנועת הנושא, סוג הסרט ומהירות הסרט.
פעילויות נפוצות:
-
חשיבה יצירתית:
פיתוח, תכנון או יצירת יישומים, רעיונות, מערכות יחסים, מערכות או מוצרים חדשים. כולל גם תרומות אמנותיות.
-
אינטראקציה עם מחשבים:
שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
-
מכירה או השפעה על אחרים:
לשכנע אחרים לקנות סחורה או לשנות את דעתם או מעשיהם.
מאפייני אישיות בולטים של צלם:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
שיתוף פעולה:
המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
מכירות ושיווק:
הכרת עקרונות ושיטות להצגה, קידום ומכירה של מוצרים או שירותים. זה כולל אסטרטגיות וטקטיקות שיווק, הדגמת מוצרים, טכניקות מכירה ומערכות בקרת מכירות.
-
מחשבים ואלקטרוניקה:
ידע במעגלים, מעבדים, שבבים, ציוד אלקטרוני וחומרת מחשב ותוכנה, כולל יישומים ותכנות.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
מְקוֹרִיוּת:
היכולת להמציא רעיונות חריגים או חכמים אודות נושא או סיטואציה נתונה, או לפתח דרכים יצירתיות לפתרון בעיה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
תפיסה חברתית:
להיות מודעים לתגובות של אחרים ולהבין מדוע הם מגיבים כפי שהם מגיבים.
- Adobe Systems Adobe Photoshop
- Adobe Systems Adobe InDesign
- Adobe Systems Adobe Illustrator
- Adobe Systems Adobe Creative Cloud
- Adobe Systems Adobe AfterEffects
- Apple macOS
- Facebook
- Adobe Systems Adobe Acrobat
- Intuit QuickBooks
- Microsoft Access
- Microsoft Excel
- Microsoft Word
- SmugMug Flickr
- Genbook
- Email software