רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי קניין סיטונאי וקמעונאי?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי קניין סיטונאי וקמעונאי
קניין סיטונאי וקמעונאי עוסק ברכישת חומרי גלם, סחורות או שירותים, למכירה חוזרת לצרכנים ברמה הסיטונאית או הקמעונאית. עליו לבצע ניתוחי מגמות קניה בעבר, חיזוי מגמות עתידיות בהתאם למצב השוק, ניתוח מחירים ואיכות סחורה בכדי לקבוע ערך ותשואה. כמו כן, הוא מנהל ומתפעל חוזים קיימים, כולל בחירת מוצרים, ביצוע הזמנות ותשלום עבור הסחורה. התפקיד לרוב כולל פגישות עם אנשי מכירות וחיפוש של מוצרים ופיתוחים חדשים, והוא עשוי לנהל משא ומתן על חוזים.
משימות נפוצות:
- קניית סחורה למטרת מכירה חוזרת לצרכנים סיטונאיים או קמעונאיים.
- משא ומתן על מחירים, תנאי הנחה או הסדרי הובלה עם ספקים.
- בחינה, בחירה, הזמנה או רכישת סחורה התואמת את האיכות, הכמות, דרישות המפרט או מאפיינים אחרים, כגון תקנות סביבתיות.
פעילויות נפוצות:
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים:
מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
-
אינטראקציה עם מחשבים:
שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
מאפייני אישיות בולטים של קניין סיטונאי וקמעונאי:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
שיתוף פעולה:
המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
-
הסתגלות / גמישות:
המקצוע מחייב להיות פתוח לשינויים (חיוביים או שליליים) ולגיוון ניכר במקום העבודה.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
מכירות ושיווק:
הכרת עקרונות ושיטות להצגה, קידום ומכירה של מוצרים או שירותים. זה כולל אסטרטגיות וטקטיקות שיווק, הדגמת מוצרים, טכניקות מכירה ומערכות בקרת מכירות.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
מַשָׂא וּמַתָן:
לקרב אחרים ולנסות ליישב הבדלים.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
- Eclipse IDE
- Facebook
- Enterprise risk management software ERMS
- Enterprise resource planning ERP software
- Biztrak Business Solutions Biztrak
- Intuit QuickBooks
- JDA Software Group Advanced Warehouse Replenishment by E3
- JDA Software Group Assortment Planning by Arthur
- LinkedIn
- Microsoft Access
- Microsoft Excel
- Microsoft Office
- Microsoft Outlook
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Project