רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי קצין הלוואות?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי קצין הלוואות
קצין הלוואות מעריך וממליץ על אישור הלוואות מסחריות, נדל"ן או אשראי. הוא בודק ומייעץ בהתאם למצב המצב פיננסי ואפשרויות התשלום של המוערך.
משימות נפוצות:
- קיום פגישות עם מועמדים המעוניינים במידע על הליך בקשת הלוואה ומתן מענה לשאלות אודות התהליך.
- בחירת מועמדים למלגות ופרסים כספיים על ידי שימוש במאגרי מידע אלקטרוניים לאישור זכאות הלוואה.
- מתן אישור או חתימה על מכתבים ודברי דואר.
- ניתוח מצבם הפיננסי וביצוע הערכות אשראי ורכוש של המועמדים בכדי לקבוע את כדאיות מתן ההלוואות.
- חישוב סכומי חובות וכספים זמינים בכדי לתכנן תוכנית ושיטה לפרעון החוב תוך הערכת לוחות זמנים.
- אישור הלוואות תחת המגבלות שצוינו, והפניית בקשות להלוואות החורגות ממגבלות אלו לאישור ההנהלה.
פעילויות נפוצות:
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
הערכת מידע לקביעת עמידה בתקנים:
שימוש במידע רלוונטי ושיפוט פרטני כדי לקבוע אם אירועים או תהליכים תואמים את החוקים, התקנות או התקנים.
-
ביסוס ושמירה על יחסים בין אישיים:
פיתוח קשרי עבודה ושיתופי פעולה פוריים עם אחרים ושמירה על יחסים אלו לאורך זמן.
מאפייני אישיות בולטים של קצין הלוואות:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
יושרה:
המקצוע דורש כנות ואתיקה.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
שיתוף פעולה:
המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
כלכלה וחשבונאות:
הכרת עקרונות ונהלים כלכליים וחשבונאיים, השווקים הפיננסיים, מערכות בנקאות, וכן ניתוח ודיווח של נתונים פיננסיים.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
- Common business oriented language COBOL
- Data entry software
- Datatel Colleague
- IBM Notes
- Microsoft Access
- Microsoft Dynamics
- Microsoft Excel
- Microsoft Office
- Microsoft Outlook
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Word
- Oracle PeopleSoft
- SAP
- Customer information control system CICS
- Credit underwriting software