רואה החשבון בוחן ומנתח את הרשומות והתיעוד החשבונאי של הארגון, במטרה לקבוע את מצבו הכספי, והכנת דוחות כספיים על האופרציות והמחלקות השונות בארגון.
משימות נפוצות:
הכנת דוחות מפורטים על ממצאי ביקורת.
דיווח להנהלה על ניצול נכסים שונים ותוצאות ביקורות שנעשו, ומתן המלצות ??על שינויים בפעילות ובהתנהלות הפיננסית.
איסוף וניתוח נתונים כדי לאתר נקודות כשל, תפקודים לקויים, מאמצים כפולים, נקודות בזבוז מיותרות, הונאות או אי ציות לחוקים, לתקנות ולמדיניות ההנהלה והחברה.