רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי שיננית?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי שיננית
תפקידה של שיננית הוא לטפל בהגיינת הפה של הפציינטים. עליה להעריך בעיות או צרכי היגיינת פה, לתת ייעוץ והמלצות לטיפול בבעיות או מניעת מחלות ולנהל תיעוד של האבחון והטיפולים הנעשים. שיננית עשויה לתת טיפול מתקדם כמו מתן טיפול בפלואוריד או הרדמה מקומית.
משימות נפוצות:
- ניקוי משקעים, הצטברות וכתמים משיניים ומתחת לשולי החניכיים באמצעות מכשירים דנטליים.
- רישום וסקירת ההיסטוריה הרפואית של המטופל.
- בדיקת חניכיים באמצעות בדיקות שונות כדי לאתר נסיגות חניכיים או סימני מחלות חניכיים אחרות.
פעילויות נפוצות:
-
סיוע וטיפול באחרים:
מתן סיוע אישי, טיפול רפואי, תמיכה רגשית או טיפול אישי אחר לאחרים. הכוונה לעמיתים בעבודה, לקוחות או מטופלים.
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
-
תיעוד / הקלטת מידע:
הזנה, תמלול, הקלטה, אחסון או שמירה על מידע בכתב או בצורה אלקטרונית.
מאפייני אישיות בולטים של שיננית:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
דאגה לאחרים:
המקצוע דורש רגישות לצרכים ורגשותיהם של אחרים וכן להיות מבין ומועיל בעבודה.
-
רפואה ורפואת שיניים:
הכרה והבנה של ידע וטכניקות הדרושות לאבחון וטיפול בפציעות ומחלות. כולל תסמינים, שיטות ואופציות לטיפול, תרופות ואינטראקציות בין תרופות ואמצעי טיפול מונע.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
שפה אנגלית:
הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
ראייה טווח קצר:
היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).
-
ביטוי מילולי:
היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
חשיבה ביקורתית:
שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
- Microsoft Word
- Microsoft Office
- Microsoft Excel
- Voice-activated perio charting software
- Scheduling software
- Patterson Dental Supply Patterson EagleSoft
- Inventory management software
- Henry Schein Dentrix
- Email software
- Dental office management software
- Dental intra-oral imaging software
- Dental imaging software
- Dental digital radiology software
- Dental clinical records software
- Dental charting software